10 krachten die jij bezit en in kunt zetten om jouw doelen te bereiken!

Ik begin iedere training, workshop of seminar met het werken aan je mindset. En dat is met een reden. Als je niet de juiste mindset hebt, wordt ondernemen en dus ook verkopen lastig. De meeste vrouwelijke ondernemers zien zichzelf best als krachtig, maar als ik dan vraag waar die kracht precies vandaan komt en waar die uit bestaat, blijf het stil. Ze (er)kennen hun eigen kracht niet. Dat komt omdat er zo verschrikkelijk veel aandacht uitgaat naar alles wat NIET te controleren valt en/of wat er NIET gebeurt.

Dit manifesteert zich in gezeur over: prijs, prospects die toch niet terugbellen, onderhandelingen die niet goed lopen, loyaliteit naar andere partijen, de economie en een variatie aan andere excuses die moeten verklaren waarom er niet wordt verkocht en er geen relatie wordt opgebouwd.

Als ondernemer heb jij alle kracht van de wereld om jouw eigen succes te bepalen. Het heeft niets met de markt te maken, maar met jouw eigen mindset. Het heeft ook niets met de beroerde mentaliteit van de klant te maken, maar jouw onvermogen om krachtig te acteren. En het heeft al helemaal niets met concurrentie te maken, maar jouw gebrek om jouw waarde te bewijzen buiten alle risico’s en twijfel om.

Van harte maak ik jou bewust van de 10 krachten die jij nu al bezit en vertel je hoe je ze kunt gebruiken en er je voordeel mee kunt doen. Hierdoor zal je meer verkopen, goede relaties opbouwen, aanbevelingen krijgen/ verdienen en het succes bereiken waar jij naar streeft.

  1. De kracht van een positieve houding.

De manier waarop jij over jezelf denkt, is het fundament voor je hele leven. Verkopen is een onderdeel van je leven en vraagt om een positieve houding. Het is de belangrijkste basis voor succes. Hoe doe je dat? Door er voor te kiezen. That’s it. Jij bent de baas over jouw gedachtes. Niemand anders.

  1. De kracht van dagelijkse acties.

Dit zijn acties die zowel goed zijn voor jou als voor de doelgroep die jij wilt helpen. Ze zijn naast positief ook krachtig. Jij hebt zelf het vermogen om iedere dag een waardevolle actie te doen of niet. Het doen van acties zorgt uiteindelijk voor resultaat. Heel simpel.

  1. De kracht van geloven.

Geloven in de persoon voor wie je werkt (jouw doelgroep), in wat je verkoopt (in jouw product/dienst), jouw vermogen je te onderscheiden van je concurrent en het geloven in jezelf vormen de 4 hoekstenen die er voor zorgen dat dit geloof wordt overgebracht op jouw klant. Dat komt van binnenuit en heeft met jouw passie te maken.

  1. De kracht van zelfvertrouwen.

De kracht van zelfvertrouwen krijg je door te denken aan alle successen die je hebt behaald. Opdrachten die je hebt binnengehaald, boeken die je hebt geschreven, tevreden klanten die jou dat hebben laten weten, etc. Deze gedachtes bouwen jouw zelfvertrouwen op en dat straal je uit.

  1. De kracht van denken: ‘Ja, dit kan ik’.

Het verschil tussen denken dat je het wel kunt of denken dan je het niet kunt zal de uitkomst en je lot bepalen. Simpel: Denk ‘ja’ om ‘ja’ te krijgen.

  1. De kracht van het regisseren van de dialoog.

De meeste ondernemers hebben geen idee wat er voor nodig is om controle over het verkoopgesprek te blijven houden. Het antwoord is: vraag! Degene die vraagt heeft de controle. Als de ander jou vragen gaat stellen, dan heb jij de controle dus uit handen gegeven. Controle heb je nodig om uiteindelijk de deal te kunnen sluiten. Wil je meer controle, stel dan meer vragen! Wil je weten hoe dat moet, kom dan naar mijn training: “Jezelf beter verkopen in één dag!” en ik help je.

  1. De kracht van voorbereiding.

Een veel voorkomende fout van ondernemers is dat hun voorbereiding, te veel op zichzelf is gericht. Ze zijn druk bezig zijn met hun eigen gelikte PowerPoint, Prezi of wat dan ook in plaats van met de klant. De grap is dat het de klant vrij weinig interesseert. Die wil ideeën, waarde, antwoorden en vooral oplossingen. Jouw fantastische Prezi boeit ze toch wat minder. Ze willen weten hoe ze van hun pijn afkomen. Bereid je dus voor op de klant. Waar hebben zij behoefte aan?

  1. De kracht van creativiteit.

Creativiteit is een vaardigheid die je kunt leren. Het is gebaseerd op het perspectief van waaruit jij de dingen bekijkt. Op het moment dat jij de dingen net even anders ziet dan anderen, word je vanzelf creatiever. De klant wil weten in hoeverre jij anders bent dan je concurrenten. Jouw creativiteit maakt dat duidelijk.

  1. De kracht van iets geks doen

Zorg er voor dat ze jou blijven onthouden. Zoek iets persoonlijks. Doe iets memorabels, iets geks, iets onverwachts. Het wil zeggen dat je iets vriendelijks, bijzonders doet dat direct het hart van de prospect raakt. Het moet te maken hebben met de klant en zijn of haar passie. Wat het ook is, het moet een WOW-factor hebben.

  1. De kracht van waarde

Ik roep altijd: ‘Geef eerst waarde’. Op die manier is de eerste indruk van een klant zowel positief als krachtig. Hoe meer waarde je geeft, hoe krachtiger je wordt en hoe meer je zult verkopen. En geen misverstand over het woord ‘waarde’. Het gaat hier om waarde in de ogen van de klant. Die bepaalt of iets waardevol is of niet. Als het voor hem of haar waardevol is, dan is dat zo.

Dit zijn alvast 10 krachten die gekoppeld zijn aan verkoopsucces. Implementeer ze in je dagelijkse praktijk en begin die boost te voelen! Heb je vragen of reacties op de hierboven genoemde krachten of mijn training “Jezelf beter verkopen in één dag!”? Reageer dan hieronder.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *