De 4 krachtigste woorden in sales… zijn waarschijnlijk niet wat je verwacht.
Het is niet iets waar veel ondernemers aandacht aan besteden, zeker niet als ze bellen naar een mogelijke nieuwe klant (een lead, een prospect).
De meeste ondernemers zijn gericht op omzet, nieuwe klanten… en zo moet het ook zijn natuurlijk. Maar wat als je nou een kleine verandering zou kunnen aanbrengen in je dagelijkse routine? Gewoon een minimale aanpassing die er voor zorgt dat je jouw competitie een stap voor bent. Zou je willen weten wat dat is?
Veel zeggen, weinig doen
De vier krachtigste woorden in sales komen eigenlijk voort vanuit een tegenstrijdigheid. Dat maakt ze juist zo krachtig. En dat vind ik ontzettend fascinerend. Heel veel ondernemers zijn met de vier woorden bezig. Sterker nog: ze vormen de kern van jouw business. Maar hoe bezig zijn ze er nou mee? Ze denken er wel aan, maar doen er niets mee. Maar als je er wel wat mee zou doen dan vliegen je resultaten de lucht in.
Deze vier woorden tillen jouw verkoopresultaten echt naar het volgende level. Wat jouw resultaten op dit moment ook zijn, ze worden beter. Jouw leads zullen beter op je reageren. Meer bereidwillig zijn om naar je te luisteren en jouw dienst of product af te nemen.
Al nieuwsgierig naar de meest krachtige sales woorden?
De vier krachtigste woorden in sales zijn: “Wat is mijn doel?” Ondernemers verliezen vaak hun focus omdat ze overspoeld raken door allerlei prikkels en afleidingen. Als je jezelf de hele dag door vraagt: “Wat is mijn doel?”, blijf je veel beter gefocust op datgene waar je op gefocust wil zijn. Klinkt zo simpel…. en toch… wie doet het? Jij?
Momenten waarop ik mijzelf deze vraag stel:
- Wanneer ik bel voor het maken van een afspraak
- Als ik naar deze netwerkbijeenkomst ga
- Tijdens mijn eerste verkoopgesprek
- Bij het stellen van deze vragen (wat wil ik eigenlijk weten?)
- Als ik word geconfronteerd met (prijs)bezwaren
- Als ik mijn propositie aan het voorbereiden ben
- Als ik een deal wil sluiten
- Als ik aanbevelingen wil krijgen
- Bij het schrijven van mijn blogs
- Bij het vernieuwen van mijn website, als ik een webinar, training of iets anders organiseer
Blijf jezelf steeds afvragen…. wat is mijn doel? Wat wil ik bereiken met wat ik nu aan het doen ben? En ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Maar dat is geen reden om het niet te doen toch?
Als je iedere werkdag gefocust blijft op: “Wat is mijn doel?”, voorkom je afleiding en uitstelgedrag. Echt waar. De grap is ook dat mensen (jouw leads en prospects) het kunnen doorhebben wanneer je dit wel of niet doet. Iemand die gefocust is en weet waar hij/zij naartoe wil, klinkt anders.